“Winning for Customers” et program for morgendagens vinnere

HSMAI Region Europe Executive Coach Certification 27., 28., og 29. november 2017 på Radisson Blu Oslo Plaza Hotel

“Winning for Customers – et program for morgendagens vinnere

De fleste bedrifter har en visjon. Mange har også et sett med verdier. Like viktig bør det være å ha et Serviceløfte. Et formulert budskap om hva kundene kan forvente av oss. Dette er noe av hva «Service Pledge» programmet vil være med på å utforme.

NHO er tilskuddsgiver til programmet for norske deltagere, og ved hjelp av NHO Reiselivs Utviklingsfond kan vi tilby HSMAI Executive Coach sertifisering til halv pris for norske deltagere.

Sertifiseringen gir deg verktøyene for å bistå bedrifter og organisasjoner med å utarbeide et serviceløfte – internt og eksternt, og legge til rette for Service Pledge Workshops innen bedrifter og organisasjoner. Med metoder for å hjelpe bedrifter med å kvalitetssikre tjenesten de faktisk leverer vil programmet utgjøre en betydelig forskjell for hvordan kundeservicen oppleves, hjelpe bedriften å nå høyere rangering og gode anmeldelser.

Sertifiseringen består av 4 moduler (3 lange dager). Det inkluderer innføring i verktøy, informasjon, veiledning og praksis.

 

Innholdet i modulene:

Intern kick-off/lansering  

Intern «kick-off» for   prosessen med de ansatte. «Gamification»

Modul 1 Introduksjon, Kundeservice,   Kunnskapsbank
Modul 2 Kundeservice og kundereisen.

Hvordan viktige stadier i kundereisen, (før, under og etter) identifiseres, kritiske punkter, utfordringer med sosiale medier, valgt servicestrategi med begrunnelse, feedback loops og målinger

Modul 3 Bedriftskultur

Utvikling av serviceløftet, Strategies for service atferd. Strategi for håndtering av utfordringer og klager. Verdien av at ledelsen engasjerer seg. System for håndtering av ulike prosesser og barrierer.

Modul 4 Kommunikasjon

Innovativ intern kommunikasjon , strategier for involvering og inkludering av interessenter, samarbeidspartnere, leverandører, ansatte, eiere m.m. 60 sekunders heistale.

Modul 5 “Service recovery”, målinger og kvalitetskontroll

Tilbakemeldingssystemer, prosesser for håndtering av misfornøyde kunder før anmeldelser , nivåer av “empowerment”, tillit og åpenhet., målinger, dokumentasjon på forbedringer .

 

Ifølge the Aspect Consumer Experience Index sier 76% av alle forbrukere at de anser kundeservice som den sanne testen av hvor mye et selskap verdsetter dem.

 

Ta kontakt med prosjektleder Linda M. Ramberg for mer informasjon.

Mobile: +47 928 03 694

Email: lmr@hsmai.eu

Web: www.hsmai.no

BLI MED HSMAI PÅ KUNDETUR TIL LILLEHAMMER!

Er du innkjøper av konferanser, møter og events?
Lyst til å tenke litt nytt og annerledes sammen med likesinnede?

Bli med HSMAI på kundetur til Lillehammer 18.oktober 2017

Gjennom vårt nye konsept MeetConnect vil HSMAI bl.a. arrangere ulike kundeturer for innkjøpere av møter kurs, incentives og events til noen utvalgte destinasjoner. 18. oktober tar vi turen til Lillehammer. Vi ønsker å invitere en liten gruppe innkjøpere på max 15 stk som synes Lillehammer er en spennende destinasjon, til møte med ulike tilbydere «on the spot».

Vi har et spennende faglig program. En av Sveriges mest attraktive foredragsholdere, Göran Adlén, vil ta dere med på en spennende reise. Hvilken innvirkning vil fremtidens trender få på Møte- og Eventbransjen? Dette blir en interaktiv session som ifølge Göran blir hot, rått og fylt med kjærlighet! Se hva Athenas skriver om Göran her.

I tillegg har vi oppfordret et par fremoverlente og oppdaterte innkjøpere til å dele av sine erfaringer. Det legges opp til dialog og deling underveis.

PROGRAM ONSDAG 18.OKTOBER

08:02:   Tog fra Oslo med ankomst Lillehammer kl 10:07

10:30:   Faglig seminar med Göran Adlén på Maihaugen
Vi tar pulsen på fremtidens møte- og eventbransje sammen med en av Sveriges fremste trendforskere. Dialog og erfaringsdeling.

12:30:   Omvisning med Lunsj
Vandring gjennom ulike tidsepoker med tilbakeblikk til ulike 10-år på 1900-tallet og til bondesamfunnet rundt 1881. Lunsjen inntas underveis. Tilbake i møtelokalet serveres dessert og kaffe

14:30:   B2B -møte med og presentasjon av produkter/bedrifter fra Lillehammerregionen
Du møter: Hunderfossen Hotell & Resort, GudbrandsGard Hotell, Lillehammer Olympiapark, Dale Gudbrands Gard Kurs og Konferansesenter, Pellestova Hotell, Scandic Lillehammer Hotell, Spidsbergseter Resort Rondane, Scandic Hafjell Hotell, Maihaugen, Hafjell Exclusive, Mølla Hotell, Stasjonen Hotell og Restaurant, UniBuss og Timbr lederutvikling.

16:00:   Vandring fra Maihaugen og gjennom Lillehammer sentrum

16:45:   Plukke opp en god ”matpakke” til togturen fra Stasjonen Kafe

17:08:   Tog Lillehammer-Oslo med ankomst kl 19:26

PRIS: inkludert transport, alle måltider, aktiviteter og faglig session med en av Sveriges mest attraktive foredragsholdere, mingel og erfaringsutveksling, kr 800,- pr pers eks mva. Kunne du og noen av dine kolleger tenke dere å bli med?

For mer informasjon og påmelding, kontakt: Linda Merethe Ramberg – Prosjektleder HSMAI – Mobil: +47 928 03 694 – E-post: lmr@hsmai.eu

MeetConnect er en unik arena for deg som er innkjøper og planlegger, og som bestiller konferanser, events og møter. Her vil du bli inspirert, få gode råd og tips om trender, nye produkter og digitale løsninger.

Alle er i utgangspunktet filmstjerner

Når Hollywood banker på døren må norsk reiseliv hente frem sine beste kvaliteter. Scandic Holmenkollen Park Hotel har lang erfaring med internasjonale filmproduksjoner, og vet at slike aktiviteter krever ganske mye ekstra fra ledelse og ansatte. Likevel vil de hente inspirasjon fra kravstore internasjonale aktører når de skal legge til rette for mer tradisjonelle gjestebesøk, og ber også norske møte- og konferansebestillere stille krav.

HSMAI Eventprisene

På kvelden mandag 9. oktober skal HSMAI Eventprisene deles ut på Grand Hotel i Oslo.

Det er fjerde gang disse årlige prisene deles ut.

I god tid før sommeren, åpner HSMAI opp for at du kan melde din bedrift på i konkurransen om de gjeve prisene, men for at du allerede nå kan komme  i forberedelsesmodus, kan du gå til denne siden og se hvem som vant i fjor.

Get certified as an Executive Coach to facilitate Service Pledge workshops

In business today it’s all about the customer experience. Everything is getting more and more transparent, booking and search engines become more professional. Margins for errors are so small. Together with highly educated professionals HSMAI Region Europe has worked out a generic method and process to build a service quality strategy for change management and relation management – The Service Pledge Programme.

We will host two educational programmes for candidates who would like to become HSMAI-certified Executive Coaches:

Oslo: 6 June through to 9 June

or

London: 17 July through to 20 July

Please contact Linda for more information at lmr@hsmai.eu

The Service Pledge

Top photo: Workshop situation. Stock photo from PhotoAlto, digitally enhanced by HSMAI newsdesk.

Det flyr noe på Romerike

Gardermoen blir større og det betyr også økt aktivitet i nærområdene. Smakfulle Rom er en av aktørene som ser store muligheter i et voksende marked på Romerike, men de er ikke alene. Vi møtte Knut Aandal i Akershus Reiselivsråd, og markedssjef i Smakfulle Rom, Hege Kvervavik, for å ta pulsen på et av Norges flateste, men likevel mest spennende reiselivsområder.

«Everybody knows»

I slutten av april åpnet Gardermoen sin splitter nye terminal. Vi har møtt Torgeir Kjos Sørensen, som er Kommersiell Direktør for Oslo Lufthavn. Det er mye nytt under taket på Oslo Lufthavn, men viktigheten av service for de reisende er fremdeles dypt forankret i alle aktiviteter. Du skal ikke trenge å gå til nærmeste informasjonspunkt for å vite det du trenger. Alle som arbeider på Gardermoen er i utgangspunktet en informasjonsmedarbeider når en flypassasjer spør om råd.

Give me a minute: Son Spa

Velkommen til Son Spa
Det er ikke langt til en annen verden. Bare 40 minutter fra Oslo, og en 10 minutters spasertur fra idylliske Son finner du Son Spa – kystperlen du lengter tilbake til.

Dette er «Give me a minute»

Give me a minute. Det er stedene, maten, atmosfære og stemningen som danner rammen for de gode møtene. Du vet like godt som oss at intet møte gjør seg selv. Det er en egen profesjon og krever presisjon, skarpt blikk og mest av alt, kunnskap. Kunnskap om møtes målsetning, deltakere, bedriftskultur, tidsressurser og budsjett. Kunnskap om historikk og fremtidsplaner.

Gjennom annonsekonseptet, «Give me a minute» vil vi presentere et mangfold av destinasjoner og gode arenaer for møter og arrangement. Stedene gir deg en pitch, gjennom film. Ett minutt!

Alt er tilrettelagt. Planlagt ned til den minste detalj. Aktiviteter, fasiliteter og teknologi som bidrar til god funksjonalitet står klare. Estetikken. Detaljene. Fagmenneskene. De som tilrettelegger for at dine deltakere skal yte maksimalt. Når det gjelder. De som tilrettelegger for at nettopp ditt møte blir det alle husker.

Gjennom «Give me a minute» blir vi litt bedre kjent med muligheter og menneskene bak sceneteppet. Kanskje kjenner du noen allerede, eller du får ny kunnskap og inspirasjon. Hvem vet?